Skip to content

Kan en hållbar livsstil göras kommersiell?

Nov 14

Hållbar konsumtion – så anpassar du din verksamhet till medvetna konsumenter

Foto: Högskolan i Borås / Unsplash.com

14 november, Göteborg

Lyssna till en paneldiskussion om vad hållbar konsumtion handlar om i praktiken för dig som driver företag eller en kreativ verksamhet. Samtalet tar avstamp i forskningsprojektet F/ACT Movement och trendspaningen om konsumentgrupper av Kairos Future.

Forskningsprojektet F/ACT Movement experimenterade med konsumenters vanor och mindset för att bland annat se hur hållbara tjänster i modebranschen kan utformas. Samtidigt, under våren 2019, gjordes en trendspaning av konsult- och analysföretaget Karois Future för att titta på olika konsumentgrupper och deras drivkrafter.

F/ACT och Kairosstudien utgör bakgrunden till denna paneldiskussion med inbjudna gäster från olika delar av mode- och designsektorn.

  • 14 november 18:30 – 19:30
  • Auditoriet, Röhsska museet i Göteborg
  • Pris: Ingår i museets entréavgift ( vuxen 60 kr. Fri entré under 25 år)
Panelmedlemmar
  • Jonas Pelz, grundare och ägare Grandpa
  • David Njie, sortimentansvarig Björkå Frihet
  • Jenny Holmlund, driver varumärket Jenny Vexala
  • Karin Weststrand, f/activist
  • Sanna Haydon, f/activist
  • Magdalena Petersson McIntyre, Föreståndare Centrum för konsumtionsvetenskap vid Göteborgs Universitet

Moderator: Adrian Zethraeus, projektledare på re:textile

Arrangemanget är ett samarbete mellan re:textile och TEX! by Marketplace Borås och genomförs inom ramen för Mötesplats Röhsska.
Re:textile är en del av Science Park Borås och kan visa på flera intressanta resultat från olika produktionsprojekt med företag som till exempel Cheap Monday, Rave Review och Monki.