Exklusiv workshop med Prins Daniel i Smart Textiles Showroom
Prins Daniel ledde en exklusiv workshop för unga innovatörer i Smart Textiles Showroom igår. Prinsen besökte Högskolan i Borås för att föreläsa om entreprenörskap och passade på att diskutera företagande i Smart Textiles Showroom.
Efter en fullsatt föreläsning fick ett antal studenter en exklusiv möjlighet att delta i ett samtal med Prins Daniel i Smart Textiles Showroom. Tanken är att diskussionen om entreprenörskap ska inspirera och stötta unga företagare och innovatörer. Med sig hade Prins Daniel tre erfarna företagare och tillsammans svarade de på studenternas frågor om hur en framtid som entreprenör kan te sig. De övriga företagarna var Martin Lorentzon, boråsare och grundare av både marknadsföringsföretaget Tradedoubler och musiktjänsten Spotify, Caroline Walerud, IT-entreprenör och grundare av Volumental samt Jonas Nordlander som tillsammans med Filip Engelbert har byggt ett av de mest värdefulla bolagen i den svenska internethistorien, Avito. Smart Textiles verksamhetschef Susanne Nejderås berättade om Smart Textiles och visade upp prototyper framtagna inom initiativet.
Företagarna avslutade workshopen med tre råd:
Ha kul
Var tydlig med målen och prata om det som går fel
Hitta det unika i din affärsidé.
Workshopen arrangerades av Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademiens (IVA) projekt Prins Daniels Fellowship som har samlat erfarna och framgångsrika entreprenörer för att inspirera och stötta unga företagare och innovatörer.